Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Materiální výukové prostředky ve výuce praktického vyučování oboru knihař
Mrkvová, Šárka
Bakalářská práce se zabývá problematikou didaktických prostředků ve výuce oboru knihař. Teoretická část je zpracována na základě studia odborných publikací. V úvodu popisuje školu a její organizaci odborného výcviku. Dále didaktické prostředky a rozdělení. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na využití materiálních prostředků při výuce, ale i využití pracovních listů v rámci odborného výcviku.
Didaktický obraz prvoučný a přírodovědný v historické perspektivě
Plešingrová, Petra ; Přívratský, Vladimír (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce vznikla ve spolupráci s Národním pedagogickým muzeem a knihovnou J. A. Komenského v Praze. Zabývá se širokou problematikou didaktických obrazů, zejména možností jejich využití ve výuce přírodovědného učiva u žáků na prvním stupni základní školy, především pak ve druhém ročníku základní školy. Diplomová práce si klade za cíl zjistit význam didaktického obrazu v historické perspektivě a odpovědět na otázku, zda má i dnes didaktický obraz stále ještě své místo ve výuce přírodovědného učiva v samotném vyučovacím procesu. V první, teoretické části jsou vymezeny základní pojmy týkající se didaktického obrazu, didaktických prostředků a tolik důležitého psychologického pohledu na vnímání obrazového materiálu. Obsažná je část zabývající se podrobným historickým vývojem školního didaktického obrazu s důrazem na jeho vývoj v přírodovědné oblasti. Dále je podrobně nastíněn pohled do problematiky vyučování podle vzácných didaktických obrazů v minulosti a objasněna náplň přírodovědného učiva v současnosti. Empirická část je zaměřena prostřednictvím pilotního šetření na zkoumání konkrétních modulových hodin předmětu prvouka s využitím vybraných přírodovědných či prvoučných obrazů. Klíčová slova obraz, didaktický obraz, názornost, didaktické prostředky, přírodovědné učivo, prvouka, vizuální...
Didaktický obraz prvoučný a přírodovědný v historické perspektivě
Plešingrová, Petra ; Přívratský, Vladimír (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce vznikla ve spolupráci s Národním pedagogickým muzeem a knihovnou J. A. Komenského v Praze. Zabývá se širokou problematikou didaktických obrazů, zejména možností jejich využití ve výuce přírodovědného učiva u žáků na prvním stupni základní školy, především pak ve druhém ročníku základní školy. Diplomová práce si klade za cíl zjistit význam didaktického obrazu v historické perspektivě a odpovědět na otázku, zda má i dnes didaktický obraz stále ještě své místo ve výuce přírodovědného učiva v samotném vyučovacím procesu. V první, teoretické části jsou vymezeny základní pojmy týkající se didaktického obrazu, didaktických prostředků a tolik důležitého psychologického pohledu na vnímání obrazového materiálu. Obsažná je část zabývající se podrobným historickým vývojem školního didaktického obrazu s důrazem na jeho vývoj v přírodovědné oblasti. Dále je podrobně nastíněn pohled do problematiky vyučování podle vzácných didaktických obrazů v minulosti a objasněna náplň přírodovědného učiva v současnosti. Empirická část je zaměřena prostřednictvím pilotního šetření na zkoumání konkrétních modulových hodin předmětu prvouka s využitím vybraných přírodovědných či prvoučných obrazů. Klíčová slova obraz, didaktický obraz, názornost, didaktické prostředky, přírodovědné učivo, prvouka, vizuální...
Užití didaktické techniky ve výuce elektroniky
ŠTĚPÁNEK, Stanislav
Práce se zabývá popisem a využitím moderních didaktických prostředků ve výuce a praktickou aplikací výukového systému eFront. Teoretická část hodnotí výukové metody vhodné pro výuku elektroniky, zabývá se rozdělením didaktických prostředků a popisuje nejpoužívanější z nich ? dataprojektor, vizualizér a interaktivní tabuli. Praktická část se zabývá využitím vybraných výukových metod ve výuce jednotlivých odborných elektrotechnických předmětů a popisuje praktické použití systému eFront ve výuce. Zabývá se možnostmi tvorby testů a kvizů jinými programy a v závěru popisuje přípravu na výuku realizovaných pomocí webových stránek.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.